ジャケ買い飲料とゲームの話

ワインから始まる飲み物の話と飽きたらやめるゲームの話

New World 6日目 Healing Wandのスキル

スキル振るときに英語でわからない。
とのことなのでどこかのサイトを検索することを
友人におすすめしたのですが直接聞くほうが早いじゃん!

とのことなので。。。まとめます。
まずはよく使うHealing Wandから。

個人的にProtectorが気になっています。

[Healing Wand]

■ Healing(ピンク①~⑲)

①DIVINE EMBRACE
Cooldown 6.0
Costs 25 Mana.
Heal target for 150% weapon damage.

150%の武器ダメージでターゲットをヒールします。

②PRIVILEGE
Divine Embrace costs 20 Mana.

DIVINE EMBRACEのManaコストを20にする。

③SHARED STRUGGLE
If target is below 50% health heal one additional ally within 8m for the same amount

ターゲットのHPが50%未満の場合、8m以内に1人の追加の味方に同量のヒールをする

④REBOUND
If 2nd target is below 50% health heal another ally within 8m of that ally.

2番目のターゲットのHPが50%未満の場合、
その味方から8m以内にいる別の味方をヒールします。

③+④になるのでヒールが連鎖するような感じになるんですね。

⑤DESPERATE SPEED
When you heal an ally with less than 50% health, Life Staff ability's cooldowns are reduced by -10%.
(Can only be triggered once every 5 seconds)

体力が50%未満の味方をヒールすると、ライフスタッフの能力のクールダウンが-10%減少します。
(5秒に1回のみトリガー可能)

⑥SACRED PROTECTION
While holding a lifestaff: increase the amount of incoming healing to all friendlies in your group by 5%

ライフスタッフを保持している間:グループ内のすべてのん仲間の回復量を5%増やします。

⑦SACRED GROUND
Cooldown X 20.0
Costs 15 Mana.

Create an area on the ground that lasts for 15s and heals 20% weapon damage every second.

15秒間持続し、毎秒20%の武器ダメージを回復するエリアを地面に作成する。


⑧HOLY GROUND
Regenerate Stamina and Mana 100% faster while in Sacred Ground.

SACRED GROUNDの中にいる間、スタミナとマナ再生が100%早くなる。

⑨BLESSED
While allies are in Sacred Ground they are healed for 50% more from all healing.

Sacred Groundの中にいる間、範囲内のキャラにすべてのヒールが50%増加する。


⑩ABSOLVED
Lifestaffs Light and Heavy attack no longer take mana.

ライフスタッフのライトアタックとヘビーアタックはマナを使用しない。

⑪MENDING TOUCH
Lifestaffs Heavy Attack now removes 1 debuff when passing through an ally.
ライフスタッフのヘビーアタックは、味方を通過するとデバフを1個除去する。

⑫BLISSFUL TOUCH

Light attacks now heal target for 20% weapon damage when passing through an ally.

ライトアタックは、味方を通過すると、ターゲットを20%の武器ダメージでヒールする。

⑬REVITALIZE
When you hit with a light attack reduce all your cooldowns by -5%
ライトアタックで攻撃した場合、すべてのクールダウンを-5%減らします

⑭ENCHANTED JUSTICE
When hit in battle activate a healing aura for you and nearby friends in a 4m radius healing for 10% weapon damage each second for 6s. (cooldown 120s).

戦闘でヒットすると、あなたと近くの友達の半径4mの範囲を毎秒10%、6秒間 回復する癒しのオーラをアクティブにします
(クールダウン120秒)

⑮INTENSIFY
Heavy Attacks give you increase healing by 10% for 10s (max 3 stacks.)
ヘビーアタックを使用すると、10秒間で回復力が10%増加します(最大3スタック)。


⑯SPLASH OF LIGHT
Cooldown 15.0
Costs 15 Mana.
You and all group members within 100m are healed for 50% weapon damage.

自分と100m以内のすべてのグループメンバーを50%の武器ダメージでヒールします。


⑰SHARED RECOVERY
If you heal a target below 50% health gain 3% of your max mana.

体力が50%未満のターゲットをヒールすると、最大マナの3%が得られます。


⑱PURIFY
Splash of Light also removes 1 debuff.

Splash of Lightもデバフを1つ削除します。


⑲DIVINE BLESSING
When you heal an ally if their health is below 50% heal for 30% more

味方の体力が50%未満の場合、味方をヒールすると30%多く回復します


■ Protector(青①~⑲)

①ORB OF PROTECTION
Shoot out a light projectile that grants 10% Fortify for 20s,
heals an ally for 10% of weapon damage, and deals 146% weapon damage
when it hits an enemy (Fortify reduces incoming damage.)

20秒間10%のFortifyを付与し、武器ダメージの10%で味方を回復する
敵に当たると146%の武器ダメージを与える発光体を発射します
(Fortifyは受けるダメージを減らします)。


②PROTECTOR'S BLESSING
lf Orb of Projection hit an ally they gain Recovery for 10s.
(Recovery heals for 7.5% weapon damage every second.)

Orb of Projectionが味方に当たった場合、10秒間回復します。
(回復は毎秒7.5%の武器ダメージで回復します。)

③SHARED PROTECTION
If you successfully heal an ally with Orb of protection, you also gain Fortify, and Recovery.

Orb of Protectionで味方をヒールすることに成功すると、FortifyとRecoveryも獲得できます。

④AEGIS
When this projectile hits, it effects all allies within a 3m radius

この発射物が当たると、半径3m以内のすべての味方に影響します。

⑤BEND LIGHT
After a dodge, your heals are 20% more effective for 5s.

ドッジ後、ヒールの効果が5秒間、20%増加。


⑥PROTECTOR'S STRENGTH
If you have a buff heal for 10% more.

バフがある場合10%多く回復する

⑦SPIRITS UNITED
Increases mana regeneration for you and group members by 3%.

自分とグループメンバーのマナリジェネが3%増加します。

⑧DEFENSIVE LIGHT
When you block a Melee attack: gain 5% max mana.

近接攻撃をブロックしたとき最大マナが5%増加する

⑨LIGHT'S EMBRACE
Cooldown 4.0
Costs 18 Mana.

Targeted heal for 100% weapon damage +30% more for each buff on that target.

ターゲットを100% weapon damage ターゲットのバフごとに+30%回復します。


⑩INSPIRE
When you real a target with Lights Embrace to receives 25 stamina

Lights Embraceをターゲットを実際に使用すると、25スタミナを受け取ります

⑪CONNECTION
When you heal a target with Lights Embrace gain 1% of your max mana for each buff your target has.

Lights Embraceでターゲットをヒールすると、
ターゲットのバフごとに最大マナの1%が得られます。


⑫MAGNIFY
When you heal with Light's Embrace extend lifestaff buffs by 2s

Light's Embraceで回復すると、lifestaffのバフ(Fortify、Hasteとか?)が2秒延長されます

⑬PROTECTOR'S TOUCH
Lifestaffs Light and Heavy grant 15% Fortify for 3s, when hitting an enemy.
(Fortify reduces incoming, damage.)

ライフスタッフのライトとヘビーは、敵に当たったときに15%のFortifyを3秒間付与します。
(Fortifyは、入ってくるダメージを減らします。)

⑭BALANCE
When you get hit while below 50% health, gain 10% Haste for 5s. (cooldown 20s)

体力が50%未満のときにヒットした場合、
5秒間10%のヘイストを獲得します。 (クールダウン20秒)


⑮GLOWING FOCUS
Buffs you grant last 20% longer

与えるバフが20%長くなる


⑯BEACON
Cooldown 35.0
Costs 16 Mana.

Shoot out a light projectile
that deals 146% weapon damage to enemies, attaches to it's target and
heals all nearby allies for 20% weapon damage each second for 10s.

その軽い発射体を発射します
敵に146%の武器ダメージを与え、
ターゲットにアタッチし、10秒間、
毎秒20%の武器ダメージで近くのすべての味方をヒールする発光体を発射します。


⑰INFUSED LIGHT
Beacons area of effect is now 50% larger.

Beaconのエフェクト範囲を50%拡大。

⑱RADIANCE'S BLESSING
Beacon lasts 5s longer

Beaconの効果時間を5秒延長

⑲SPEED OF LIGHT
When Beacon heals a target it also applies 20% Haste for 3s.
(Haste increases movement speed.)

Beaconがターゲットをヒールすると、
3秒間20%のヘイストも適用されます。
(ヘイストは移動速度を上げます。)