ジャケ買い飲料とゲームの話

ワインから始まる飲み物の話と飽きたらやめるゲームの話

Monster Sanctuary 8day 湖の向こうへ

湖へ進めるようになったので
早速水の中へ!

何箇所か進めなかったところにも進めるように
なるので宝箱も拾っていきます。

最後に湖のほとりにいたMonster Keeperのところへ。

Monster Keeper
Hail, Keeper Novice Yukichu. Beautiful lake, isn't it? They say the Frozen Oracle resides in a cave beneath the icy water.
She only reveals herself to the brave and the worthy.
You've gotten some warm clothing from the clothesmaker? Alright then, should be sate to take a swim in the lake.

やあ。Keeper Novice Yukichu。
美しい湖ですね。
Frozen Oracleは氷水の下の洞窟に住んでるといいます。
彼女は勇敢で立派な人の前にだけ現れます。
洋服屋から温かい服を手に入れましたか?
では湖を泳ぎましょう。

水の中へ入れるようになっているので
先に進みます。

最奥にFrozen Oracleの家があります。

I see you've come to tread on the doorstep to oblivion, young Keeper.

君は忘却の玄関口に足を踏み入れた、若いKeeper

Frozen Oracleが現れます。

Oracle
You know of the dangers that lurk in the forlorn places of the Sanctuary. and yet you seek them out.
I've watched you as you traversed the Snowy Peaks and even before that, Spectral Keeper Yukichu.
I think I remember Visiting this place with one of your ancestors. Yukichu, but I don't remember this strange apparition.
In another life. I used to be called by a different name - but now I am known only as the Oracle of Snowy Peaks.
What are you, exactly? Why do you haunt this place?
I am a lost soul that wandered the oceans of the world for years beyond count.
During my natural life, I had seen the world turn to darkness before my own eyes.
When the Sanctuary was created, it was as if a triumphant beacon lit up in the middle of a black sea. Hope returned to the world.
The last time I revealed myself to a Keeper was almost three hundred years ago, when the Sanctuary was in great danger.
But we failed. The man who had turned himself into an undying devil escaped our grasp. and he still seeks to corrupt the Sanctuary.
With lies and sweet promises, he has turned several Keeper's over to his cause. I do not know how many have joined his Panks.
Spectral Keeper Yukichu, you've already shown great bravery on the path that led you here.
But I need to be sure that you are the one that will save the Sanctuary from this devil.
Do you believe that you are ready to face the Oracle's challenge, Spectral Keeper?
Come forth, noble beast! Test this Keeper's Spirit through combat!

あなたはSanctuaryの孤独な場所に潜伏している
危険を知ってもそれを探し出します。
Snowy Peaksを横断する前から見ていました。
Spectral Keeper Yukichu。

あなたの祖先の一人とこの場所を訪れたことは覚えています。
Yukichu、しかし私はこの奇妙な幻影を覚えていません。
別の人生で以前は別の名前で呼ばれていましたが、
今はSnowy PeaksのOracleとして知られています。
そもそも、あなたは何者ですか?
なぜこの場所に現れたのですか?

私は失われた魂であり、何年もの間、
世界の海をさまよっていました。
私の自然な生活の中で、
自分の目の前で世界が闇に変わるのを見ました。
Sanctuaryが作られたとき、それはまるで
黒海の真ん中に勝利のビーコンが光ったかのようでした。
世界に希望が戻りました。
私が最後にKeeperの前に現れたのは
約300年前、Sanctuaryが大きな危険にさらされたときでした。
しかし、失敗しました。
自分を不死の悪魔に変えた男は、私達の追跡から逃れました。
そして彼はまだSanctuaryを腐敗させようとしています。
嘘と甘い約束で彼は何人かのKeeperを彼の大義に引き込みました。
何人が彼の一族に加わったのかわかりません。

Spectral Keeper Yukichu。
あなたは、ここに来るのに偉大な勇気を示しました。
しかし、私はあなたが悪魔からこのSanctuaryを救う人物であることを確信する必要があります。
Oracleの課題に挑む準備はできていますか、Spectral Keeper?
高貴な獣、出て来なさい!
戦闘を通してこのKeeperの精神をテストしてください!

Yesを選ぶと戦闘になります。
サメかな・・・?

You have bested the shaman beast Akhlut. You have proven your force of will as well as your bravery.
I shall give you all the aid that I can, and I trust that you will use my gifts to save the Sanctuary.
The Key lies hidden in the deepest point of the Sanctuary. Once you have this Key. You will know what to do.
But to enter the deepest domain of the Sanctuary. you will need to collect all of the Sanctuary Tokens that are hidden across the Sanctuary.
To find the Sanctuary Tokens. You will need to travel to the most remote corners of the Sanctuary.
I can give you only one of the Sanctuary Tokens.

shaman beast Akhlutを倒しました。
あなたは意志の力と勇気を証明しました。
私はできる限りの支援をします。
私の贈り物を使ってSanctuaryを救ってくれることを信じています。
鍵は聖域の最も深い場所に隠されています。
鍵を手に入れたら何をすべきかわかるでしょう。
しかし、Sanctuaryの最も深い場所に入るには、
Sanctuary全体に隠されているSanctuary Tokensを集める必要があります。
Sanctuary Tokensを見つけるには
Sanctuaryのもっと離れた端に行く必要があります。
私はSanctuary Tokenを1つだけ提供できます。

Sanctuary Tokenを1つもらいます。

I know that there is another Sanctuary Token in the Sun Palace, which lies west of the Blue Caves.
That is all that I can tell you. Come back here anytime if you wish to hear these things again.
Go now! The fate of the Sanctuary depends on you.

私はBlue Cavesの西にあるSun Palaceに
別のSanctuary Tokenがあることを知っています。
これが私があなたに教えられる全てです。
もう1度聞きたい場合はいつでもここに来てください。
さあ行って!Sanctuaryの運命はあなた次第です。

ということでSanctuary Tokenを集める必要があるようです。
今度こそ行けなかったStronghold Dungeonへ向かいます。